Forum: Zaden, planten en natuurlijk tuinieren

post naar forum:
back Terug
naar pagina : 1 , dit is pagina 1 [25 berichten per pagina]
omhoog omhoog
Gerard

Gebruiker

beantwoorden  bewerken  verwijderen
Onderwerp : RE: Alruin ( Mandragora )
Geplaatst : 30/3/2010
Bericht #3458 - In antwoord op #3455
Beste Sandra,
Als de wortel nog goed is bestaat er de mogelijkheid dat deze opnieuw gaat uitlopen. Ik adviseer je ze te verpotten, bij voorkeur in een mengsel van potgrond en tuingrond en dan maar afwachten.
veel suc6.
groeten, Gerard
omhoog omhoog
sandra

Gebruiker

Geplaatst : 23/3/2010
Bericht #3455 - In antwoord op #3454
hai gerard, de blaadjes zijn afgestorven maar er is niks voor in de plaats gekomen. heb gezocht in de aarde en de wortel lijkt nog heel erg goed. zou die weer uit gaan lopen???? kan ik nog iets redden?
groet sandra
omhoog omhoog
sandra

Gebruiker

Geplaatst : 9/3/2010
Bericht #3454 - In antwoord op #3453
jemig gerard, wat weet je toch veel man! het zijn idd zaailingen ( haar moederplanten stonden buiten schreef ze idd) ik lees je bericht nu net en ren al naar boven om de plantjes uit de koude kamer weg te halen en hier beneden te zetten, waar het ong 18 graden constant is. ik hoop dat het nu lukt, maar laat het zeker weten!
bedankt!
omhoog omhoog
Gerard

Gebruiker

Geplaatst : 8/3/2010
Bericht #3453 - In antwoord op #3452
Beste Sandra,

Het komt mij een beetje vreemd over, Alruin groeit nml met een penwortel die wel tot 40 cm lang kan worden. Vermoedelijk betreft het hier zaailingen waarvan de slappe blaadjes kiemblaadjes zijn.
Dat deze slap hangen kan geen kwaad echter moet na korte tijd de plantblaadjes te voorschijn komen waarna de kiemblaadjes afsterven. Is dit na 2 weken niet het geval dan ben ik bang dat de plantjes beschadigd zijn tijdens het vervoer. Zaailingen dienen altijd op een warme plaats te staan, min. 16 tot 18 graden en voorkom dat ze te nat staan. In mei, als geen nachtvorst meer verwacht wordt, kun je ze buiten uitplanten zodat de penwortel tot onwikkeling kan komen. De plant sterft in het najaar af en de penwortel is winterhard. Wees voorzichtig met de penwortel deze is giftig en bevat Alkaloiden die o.a. hallucinaties kan veroorzaken.
groeten, Gerard
omhoog omhoog
sandra

Gebruiker

Onderwerp : Alruin ( Mandragora )
Geplaatst : 8/3/2010
Bericht #3452
Ik heb 2 plantjes bij iemand gekocht en dit is per post verstuurd. Dit is niet helemaal goed gegaan, de blaadjes hingen wat slap al. Ik heb ze in een potje met aarde gezet en wat water gegeven. Ze staan in een koude slaapkamer ( volgens de verzendstr moeten ze liever koud dan warm staan) De blaadjes (2) hangen nog steeds slap. Kan dit nog goed komen? en hoe verzorg ik deze "magische" plant verder???
groet, Sandra
naar pagina : 1 , dit is pagina 1 [25 berichten per pagina]
Legenda   abonnement  
Administrator
Beheerder
Gebruiker
Gast
abonnementverander
e-mail service

wie we zijn

biodiversiteit?
over zaad zaaien en delen
vrienden van....

beginpagina ik bied zaad aan aanbod bekijken vraag bekijken forums
hoofdnavigatie
forumsforums
zoekenzoeken
discussies
Recente discussiesrecent
deze weekdeze week

logoff

registermeld je aan
inloggeninloggen
instellingeninstellingen

U bent nu aanwezig als gast.
log in als gebruiker voor meer mogelijkheden.

Voor vragen neem contact op met nationale proeftuin